Σκαπέτης Γεώργιος (Υποψήφιος Διδάκτορας)

Τίτλος διατριβής: Καλλιέργεια δεξιοτήτων υπολογιστικής σκέψης, συνεργασίας και παρακίνησης σε μαθητές και μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μέσω δραστηριοτήτων εκπαιδευτικής ρομποτικής, με την υποστήριξη ενός συνεργατικού εκπαιδευτικού εργαλείου επαυξημένης πραγματικότητας
Επιβλέπων: Κεραμόπουλος Ευκλείδης
Μέλη Συμβουλευτικής Επιτροπής:
Σαπουνίδης Θεοδόσης, Επίκουρος Καθηγητής, ΑΠΘ
Βιτούλης Μιχάλης, Αναπληρωτής Καθηγητής, ΔΙΠΑΕ
Περίληψη:

Η εφαρμογή προγραμμάτων εκπαιδευτικής ρομποτικής (ΕΡ) είναι πια ευρέως διαδεδομένη στην εκπαιδευτική κοινότητα, και έχει ως στόχο τη καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, ανάμεσα στις οποίες η υπολογιστική σκέψη και η συνεργασία. Στην εκπαίδευση, η επαυξημένη πραγματικότητα (ΕΠ) έχει τη δυνατότητα να παρέχει στους μαθητές την κατάλληλη υποστήριξη και να επιτρέψει ποικίλους τρόπους μάθησης, αλλά και να βελτιώσει σημαντικές δεξιότητες όπως η επίλυση προβλημάτων, η συνεργασία και η επικοινωνία. Η βέλτιστη προσέγγιση αξιοποίησης της ΕΠ σε ένα πρόγραμμα σπουδών, πολύ πιθανόν να βασίζεται σε ένα συνδυασμό διαφορετικών παιδαγωγικών προσεγγίσεων.

Σκοπός της έρευνας θα είναι η δημιουργία ενός συνεργατικού εκπαιδευτικού εργαλείου ΕΠ για την υποστήριξη δραστηριοτήτων ΕΡ, με σκοπό την καλλιέργεια δεξιοτήτων υπολογιστικής σκέψης, συνεργασίας και παρακίνησης, σε μαθητές και μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το εργαλείο θα αναπτυχθεί σε μια κατάλληλη πλατφόρμα επαυξημένης πραγματικότητας, ώστε να είναι διαθέσιμο για χρήση σε φορητές συσκευές. Στο σχεδιασμό του εργαλείου θα αξιοποιηθούν οι κατάλληλες παιδαγωγικές προσεγγίσεις ενώ η πλατφόρμα εκπαιδευτικής ρομποτικής που θα αξιοποιηθεί, θα είναι τα Lego Mindstorms EV3.